Vinter <3


Idag gjorde jag något jag inte gjort på ca 15 år... Jag åkte längdskidor! Jag fick ju ett par i 30-års present och idag var den perfekta dagen att börja! Sol, -6 grader och ett strålande humör! Tog mig ut till hede, hämtade upp skidorna och letade på ett par stavar modell Gustav Vasa, drack lite celsius och hoppade nöjd in i bilen! Planen var elljusspåret i by men väl där körde jag förbi, i vetskapen om att jag skulle se ut som Bambi på hal is och ville därför undvika allt vad folk hette. Längre inåt skogen stannade jag brevid några timmerhögar. Snörde på mig mina lånade pjäxor i strlk 42. Man tager vad man haver, (+3 par raggsockor) och hoppade ur bilen. Stod sen i ca 5 min och försökte klura ut hur bindningarna fungerade. (Inte den skarpaste kniven i lådan direkt) tog mig på darriga ben iväg efter landsvägen men insåg att det var som att åka skridskor. Såg att det fanns en liten väg där där nån hade gått med sin hund så jag stakade mig ut på den vägen istället. Lite djup snö men det gick. Spårade upp ca 100m i kuperad terräng och åkte sen som en liten unge fram och tillbaka med ett brett leende på läpparna! Haha livsglädje deluxe. Tog sen en promenad i solen och njöt. Bra dag! <3
Nya springskor är dessutom inhandlade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0