Mikaela och bilaffären.

Mikaela och hennes pappa traskade in på Mekonomen/Belins bil för att påbörja letandet efter en bil. Första stoppet blev alltså den tidigare nämnda firman. Bilförsäljaren kommer fram, - Ska ni ha en bil? - Inte jag, men mikaela ska, säger han och tittar på mig. - Vad vill du ha då?, frågar bilförsäljaren. - En Peugeot 206, en svart, säger jag, med den inbillade bilkunskapen lysandes om mig (tror jag). - Haha, skrattar han, du har minsann bestämt dig. Sen säger han att han inte tror att han har en sån inne just nu men han ska dubbelkolla i datorn. Det visar sig att han fått in en Peugeot 206, 05:a, förra veckan, som gått ca 6000 mil. - Och den är svart, utbrister han sen! :) (ni som hört mig leta bil vet ju att det är precis en sån bil med de villkoren som jag letat efter) Den var dock inne på rekond för tillfället och skulle bli klar först i slutet på nästa vecka eller i början om två veckor. Det var någon till som var intresserad så för att veta att ja hade första tjing så fick ja skriva köpekontrakt med klausulen att köpet kan annulleras om bilen ej är till belåtenhet. + att jag fick en 3000:- gratis check på mekonomen till framtida service el. liknande. Bilen kostade 59.500:-, Vad jag hade tagit lån på? 60.000 såklart ;)

Det är så det ska gå till kära vänner! ;)

(Nu gäller det bara för alla att hålla tummarna att bilen är jäkligt fin också! Annars går ja väl bara till nästa firma och upprepar mig...)

Kommentarer
Postat av: MiA

Åh va kul! :-) Hoppas den är supersnygg.

2011-05-22 @ 18:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0