Helt sluuuut...

som artist. eller som människa. Eller nåt. Jag är så förbannat jäkla trött. Vaknar till och med med sån där huvudvärk som annars brukar dyka upp efter en lång och stressig dag. Va är det för feeeel? Ska till doktorn imorrn igen iaf. Alla proverna ser bra, eller iaf hyfsat bra ut och det är ju bra. Men sen då liksom?

I helgen firade vi Martinas student. Åren går för fort. :)
I torsdags var jag ledig, vi åkte till västerås runt 10.30 för att börja dagen med att kika på bil till mig. Inget napp. Börjar bli trött på det här nu. Ge mig en bil! Sen åkte vi och handlade och gjorde iordning hemma hos Nina inför kalaset. Tidig kväller på hotellet utan luftkonditionering.
Kunde knappt sova för det va så varmt, tror det blev rejäla 4 timmar den natten. 05.52 fick jag sms av Martina som hade psykbryt på lösögonfransar mm. Upp och hoppa och fixa. Hon stack runt 6.30. Gino den stackarn var redan uppe och hungrig men jag fick honom efter viss övertalning att vänta med frukosten till 7.30. Jag somnade dock inte om förrän 7.20, typiskt nog. Halvdan frukost men skiiiiiitsnygga servitörer... eller avplockare? Diskpojkar kanske? ;)
Sen åkte vi till Nina igen och fixade det sista, ballonger och skylten och allt och fick stressa som tokar för att hinna med att se de springa ut från skolan. Hon är så himla fin min syster ska ni veta! En toppenpingla!
Vilket drag det var på studentflaken sen då, jag hade kunna gjort en hel del för att få hoppa upp och åka med, men men en storasyster lär väl veta sin plats en sån dag. Tillbaka till Nina med ett avbrott för att kika på flaken när de gick genom stan. Hett så in i norden och Martina stod på flaket ända till kl blev 14.30, då hade halva släkten åkt hem men det gick bra ändå. Paketöppning och tårtätning tills det var dags att åka till hotellet igen. På kvällen tog vi oss en promenad genom stan. Så varmt och skönt. Utlandskänsla!!
På lördan vakna vi och åt frukost, avsaknaden av de två diskplockarna från gårdagen var enorm. suck.
Tillbaka i Avesta runt 13. Slappdag i soffan tills jag styrde upp en grillkväll. Alltså jag tar på mig äran för den. Jag hade vilja sitta på en uteservering nånstans men det va ingen som nappa så vi körde en grillkväll i Rensbo istället. Inte fy skam vill jag lova. Var dock för trött för att gå på krogen sen. Det gjorde inget tror jag.
Söndagen bestod av sovmorgon och slöande ute i Hede. Bäddade rent i min lilla hörna och kikade på film på kvällskvisten. Saknade sällskap. As usual. Nu har jag dessutom bara knappt två veckor på mig att hitta en dejt till midsommardagen. Jag vill inte ha Molgan med mig. ;) Förbereder mig på ett nederlag i denna fråga. Dubbelsuck.

Nä... nu längtar jag hem till mina 4 kuddar.

Kommentarer
Postat av: Hönöpinglan

Fake it til you make it! :-))

2011-06-14 @ 21:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0