18/5 fortfarande

Jag glömde en grej... hahaha

När jag började på jobbet (de har varit nåra för få dramatiska historier ett tag va? :P) jo då iaf så skulle jag häfta ihop lite papper. Det var nog min andra dag faktiskt. Jag har ju suttit på kontor i ett x antal år förut men den här häftapparaten var något nytt. Man skulle stoppa in hörnet på papperet i den å så häftade den och sen skulle man dra ut papperet. Den va alltså typ automatisk. Tydligen så lär man vara os-medaljör i dra-papper-fram-å-tillbaka-riktigt-jävla-snabbt-grenen för att lyckas häfta ihop lite papper på det här stället iaf. Vilket jag inte riktigt hade kläm på. Jag stoppade lugnt in mitt papper och satt där sen i bästa tjuren ferdinand anda och såg på hur den (argsinte enligt mig) häftapparaten börjar häfta... men inte bara en gång, utan när den häftat en gång så börjar han hysteriskt tugga i sig mina stackars oskyldiga papper. Och där sitter jag med öppen mun å bara glor i vad som känns som en evighet innan jag samlar mig och försöker få igång vad som mest liknar en dragkamp med häftapparaten. Den har dock tuggat ihop sig själv totalt och mina papper blir alldeles sönderrivna tillslut. Min kollega tar över häftapparaten och hävdar att det där hänt förut när man inte varit tillräckligt snabb (tror dock hon sa det för att vara snäll mest ;) men häftapparaten har nu trillat av pinnen helt. Gett upp. dött helt enkelt. DÖ =  sluta leva, avlida, gå bort, gå ur tiden, gå hädan, falla ifrån, få hembud, hemkallas, avsomna, insomna, sluta sina dagar, samlas till sina fäder, lämna jordelivet, ta ner skylten, kila om hörnet,trilla av pinn, krepera, kola, gå i graven, ljuta döden, skiljas hädan, ge upp andan; mista livet, stupa, bita i gräset, omkomma, duka under, gå under, stryka med, förgås; upphöra, försvinna, slockna; avta.

Ja den gick sönder som ni kanske förstår. Hon fick beställa en ny. Bra början på det nya jobbet va? :P

Borde nog hålla mig till en sån här resten av sommaren. Så vi inte riskerar personskador nästa gång ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahha ååh va kul det ahde jag velat sett!

2010-05-18 @ 20:12:14
Postat av: Petra

Hahahahahahah!

Sitter på jobbet och har skittråkigt.

Nu funderade nog dom runt om vad jag började vrålskratta åt.

Du kan du!!! :P

Tack för ett gott skratt! :)

2010-05-23 @ 00:47:13
URL: http://peetrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0