9/3

Funderingar...

Vad är det egentligen som får en person att fastna för en annan? Jag kan tycka att det är roligt att sitta och spekulera över vad det är som gör att jag känner mig dragen till vissa människor, alltså, jag ska försöka förklara mig, jag pratar inte om förälskelse nu utan om människor i största allmänhet... som tex när man stod i kassan på shell, vissa personer killar som tjejer, som kommer in, glömmer man av så fort de gått utanför dörren, och en del personer går inte att prata med, det går knappt att få ett hej ur de. Sen finns de de människor som man bara klickar med, som det känns som att man känt i en evighet fastän man precis träffats... som man kan komma på sig själv att tänka på flera månader efteråt och fundera vilka de var och vad de gör... Jag har ett exempel på en gubbe som va in å köpte tidningen varje morgon, han kanske var mellan 55-60 (så de handlar ju inte om fysisk attraktion heller :P) och helt plötsligt kom han inte in på en vecka, och när han sen dök upp igen så såg han så otroligt ledsen ut hela tiden så jag frågade om de hänt något, då hade de hittat cancer på honom... :( Han försvann igen ett par veckor när han opererades och sen kom han tillbaka, lite tunnare men då sa han att han va ganska okej igen iaf... hur mår han idag? Sånt jag undrar typ... Och den gravida mamman som var in och strålade, har hon fått barn nu? Hur ser bebisen ut och gick allt bra? De måste ju handla om någon form av kemi... men undrar vad det är som gör det... måste ju vara lite liknande grej som händer när vi blir förälskade. Antar jag. Fast då är det 3000 ggr värre liksom :) Spännande... Jag kanske skulle börja forska i det eller nåt.

Jag har fortfarande inte fått nå pengar. Fick låna några hundralappar till av mamma förra veckan så jag höll mig flytande... ja kunde åka iväg på filmkväll på torsdagen, vilket jag kunde behöva för att göra humöret bättre... på fredagen så åkte jag ut till hede efter att ha ombesiktat Linneas bil. Jag fick supergod mat!! Hasselbacks potatis och lövbiff där pappa bakat in skinka/salami och mozarella ost. Ni anar inte vad man uppskattar god mat efter en vecka me fiskpinnar och pulvermos :P På lördagen fick jag jobba! Jag åkte in till stan och bytte bil på V-hedes kontor, fick köra tomas bmw. Inte helt fel kan ja säga, för att åka upp till blge och hämta två chaufförer som hade skjutsat leksands laget ner till växjö på match. Jag jobbade mellan 6-9 på morgonen typ. Inte mycket men alltid något! Lekte med familjen och Elias hela lördagen ute i snön. Vi grillade och grejade i toppenvädret :) På eftermiddan sen så skjutsade jag in martina till stan och sen färgade jag utväxten med en gammal färg ja hitta i skåpet... törs inte tänka på hur länge den stått där men de gick hyfsat bra iaf, blev av med den värsta utväxten iaf, så jag vågade mig iväg på fest hos Elin å Gurra. Goaste människorna de där två! Ta åt er nu! :D De bjöd på vin och grogg och grejer så jag blev rätt snurrig till slut :P Blev faktsikt en vända ner på star också! Där vi blev tårgasade eller nåt! Stod på dansgolvet när jag helt plötsligt inte kunde andas längre!! De sved som faaan i halsen och i ögonen och jag och Linnea fick dra varann där ifrån... skitläskigt... de blev aldrig så farligt så de behövde utrymma eller så men jävlar va läskigt som sagt! Var de någon annan som märkte det?? Söndagen bestod av vasaloppet och soffan. Sov nästan hela dan och somnade tidigt på kvällen också. Börjar nog bli gammal om ja inte orkar festa en kväll ens... ;) Igår så vaknade jag i hyfsad tid och städade undan de värsta kaoset som blivit av att riva tapeter... dammsög mattan som ist för svart var vitprickig. Diskade och tvättade och gjorde av med sista pengarna på en påse kycklingfilé, kaviar, ägg och eldorados lätt dryck. (Får se hur länge det räcker nu!) Sen gjorde jag iordning en smarrig lunch av kyckling, bulgur och tzatsiki, dukade upp med finaste porslinet och bjöd herr Rickard på lunch! Tror att de blev uppskattat! Fick en påse apelsiner som tack iaf haha! Rev lite tapeter på eftermiddagen och glodde på tv... Idag har jag fortsatt med tapeterna, de kommer ta ett tag de här projektet men de gör ju inget... inte så att ja är superupptagen eller har råd att göra nå annat så... V-hede ringde nyss och imorrn ska jag jobba igen! Ska få följa med Birka bussen och lämna biljetter och information till passagerna på bussen :) Det kan bli skoj, sånt gillar jag :) Skönt att få vara lite upptagen för en dag iaf :)

Kan någon mordhota a-kassan åt mig så de betalar ut mina pengar som jag har RÄTT till snart. Jag vill börja betala tillbaka lite pengar till alla underbara människor snart! Jaja hålla tummarna kanske ni kan göra iaf, om ni inte vill mordhota de!

Satt på en stol i balkongdörröppningen nyss. De va oerhört skönt med lite sol på näsan vill ja lova!

Nu är det nog dags för lite fiskpinnar igen! Undrar vad jag ska kunna äta för lunch imorrn? Men man kanske klarar sig en hel dag utan mat... kanske kan ta en macka i en påse eller nåt. Eller tvinga en pensionär att bjussa mig på lunch... :S Inge roligt att gå utanför dörren utan pengar...

Positivt är att jag inte gråtit på snart en hel vecka iaf!! :)

Provade Pocahontas looken!På Poppelberget!Fin lunchen!

Kommentarer
Postat av: Super sis

Mihi, börja forska, snacka om att gå djupt in på saker :)

Men du.. jag gillar att läsa din blogg men måste nog klaga lite nu, läste inte en rad om mina fantastiskt underbara super goda kakor? Hellooo?

Anywho. Kakorna är nu slut.

2010-03-09 @ 17:54:05
URL: http://martinaaberg.blogg.se/
Postat av: Gurra

Lycka till på birka bussen imorrn! De e riktigt kassa på den där a-kassan =( håller tummrna att de löser sig snart. Å btw e de du som e go! kram

2010-03-09 @ 18:47:49
Postat av: elin

hahaha vaddå detdär tårgasgrejjen missade jag, fast det va väl för att jag va så packad, elelr så hade jag gått hem!?haha

håller med gurra det r du som är gooo:)

hejja hejja a-kassan nu!

2010-03-09 @ 23:07:21
URL: http://elhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0