23/3

Hahahahaha, ja har alldeles för lite att göra om dagarna. Läste nyss igenom en massa gamla inlägg här och jag måste faktiskt köra en favorit i repris... ifall någon ny läsare missat det ;) So here it is: Mikaela & Martina goes to Biltema! Enjoy! (Ska iväg och klippa mig snart, välgörenhet från mamma som tycker jag ser förjävlig ut i håret :P) Kanske blir en lite bild efter det om ni har tur. :P

Mikaela plockar upp Martina vid bombardier arenan.

Mikaela, -Skynda dej jag kissar påååååå mej!
Martina, - Jaja, du ska inte kissa här då?, fast ja vet inte vart toaletterna är riktigt...
Mikaela, - Nej jag har koll på toaletterna på Biltema, de ligger alldleles innanför dörren.

Åker i ljudet av Magnus högtalare som pumpar ut hans knark techno musik medan Mikaela skruvar nervöst på sig.

Vid Biltema:

Mikaela kastar sig ur bilen och svär över att hon måste låsa sin brors bil med nyckeln i dörren, ist för bara ett litet knapptryck som på hennes egen bil (trots att den är ett helt år äldre)

Småjoggar mot biltema.

Väl inne kastar sig de båda systrarna mot varsin toalettdörr. Kissnödighet smittar.

2 min senare än systrarna Åberg lugna igen.

Travar fram till info disken där det (till Mikaelas stora besvikelse står en tjej) (Måste hon ändå gå in på Biltema utan pappa kan de väl iaf stå en snygg kille i disken?)

Mikaela frågar lite lagom kaxigt: -Jag behöver bromsbelägg till min seat men jag vet inte exakt vad det är jag ska ha?
Tjejen i disken: - Gå upp till killarna i bil avd, de kan kolla!
Mikaela, (dansar indiandansen inombords)

På väg i rulltrappan:

Mikaela, - Har du märkt att vi är lite av en minoritet här inne?
Martina, - mmmm, ja... (tveksamt) eller vaddå? vad e det?
Mikaela, - Ahmen du vet, minoritet-majoritet... de finns inte så många av oss här inne...
Martina, - Aja, de va det jag trodde att de betydde och jag funderade på att bara säga ja och nicka...
(typ martina pulls a Joey) =P

På bilavd. I info disken står en hyfsat söt kille, lite norrlänning över honom. Systrarna går fram till honom.

Mikaela, (med sin bästa tjej-med-långa-ögonfransar-röst)
- Hej! Jag behöver bromsbelägg till min seat, men jag vet inte riktigt vad det är jag ska ha... Pappa!!? sa att det fanns två att välja mellan.
(sååååklart att meningen; pappa sa, skulle komma. det är oundvikligt när mikaela är på biltema)
Killen i disken = KID
KID, - Ja hmmmm, vänta då.... vad e de för modell?
Mikaela, -Cordoba. (stolt)
KID, - Årsmodell?
Mikaela, - 98. (ännu stoltare)
KID, - Vilken motor?
Mikaela, - Eh... inte vet jag? (inte stolt)
KID, - suck... vad har du för registreringsnummer?
Mikaela, rabblar: - Gustav, Johan, Ceasar, 596. (stolt igen)
Mikaela emottar en beundrande blick från Martina som tyst säger att: - Shit vad snabb du va, jag skulle ha behövt fundera lite.... typ... gustav... eh... jonas.... hmmm... carl.... asså med c....
Mikaela, - fnitter.

Martina börjar nynna på avril lavigne...
Mikaela kikar lite på killen i disken, han verkar lite ny för han har en äldra gubbe bakom sig som ser ut som en "övervakare"
Martina går fram till en hylla. - Kolla Mikaela, en sån här behöver nog jag. Hon håller nöjt upp något slags verktyg. Hon läser från förpackningen, - Det är en sån här oljetrycksmätare... å sånt sysslar ju jag med varje dag.
Systrarna bryter ut i ett gemensamt fnitter och börjar kolla varenda pryl på hyllan. Insex nyckel... mikaela har alltid trott det heter insekts nyckel... eller är det något annat? strunt samma.

KID påkallar vår uppmärksamhet igen. - Jag har hittat de rätta grejerna nu, behöver du en monterings sats också?
Mikaela, - Eh nej det tror jag inte.
KID ger systrarna en gul lapp med ett nummer. - Ni hittar de på hylla 237 därborta.
Mikaela, - Eh va sa du?
KID, - Suck... hylla 237. Pekar bort bland 735 000 likadana hyllor.
Mikaela och martina sammstämmigt: - Ah ok, men tack då.
Muttrar när de går därifrån om KID.... var det verkligen nödvändigt att han var så otrevlig?, kunde han inte ha hämtat grejerna åt oss? Och vad FAN är en monteringssats? Det sa aldrig pappa något om.
Mikaela fiskar upp telefonen och ringer pappa Åberg.
- Hej pappa! Behöver du en monteringssats?
Pappa, - Nej, det tror jag inte.
(lättnadens suck undanslipper Mikaela)
Väl framme vid hyla 237 hittar Martina snabbt den rätta lilla lådan och Mikaela sätter i halsen av att en sån liten tråkig låda kan kosta 229:-

Ner för rulltrappan igen. Martina står still och Mikaela blir lite stressad av detta faktum. Hon börjar gå neråt. Martina följer efter.
Martina, - Det känns som jag flyger!!

De går till kassan, Mikaela betalar, de gnabbas högljutt huruvida de ska äta på max, mc donalds eller burger king. Det blev Burger King.
Maten intas i bilen. Utanför Burger King.
För systrarna Åberg äter aldrig inne på själva restaurangen om det nu nödvändigtvis inte behövs.
Hemfärd. Mikaela frågar bara EN enda gång om hon tog rätt avfartsväg.

Rätt bra dag ändå.

Kommentarer
Postat av: Guuran

hahaha mongo =)

2010-03-24 @ 11:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0