19/1

Oj oj oj. Har varit LITE mkt nu.
Jag blev huuuur förkyld som helst förra veckan så på fredagen när de två omtentorna skulle äga rum så hade jag feber och var så töppt i näsan att ja aldrig varit me om maken! "ihopbrytnr1" :( Jag hade kunnat sova ca två timmar natten till fredagen också så jag va hyfsat pigg när jag gick upp kl 6 och pallrade mig ut till bilen. Väl ute vid bilen ser jag att jag glömt släcka lampan i bilen som jag tände kvällen innan när jag satte i kupévärmaren. "Ihopbrytnr2" MEN, när jag startar bilen så går den igång direkt! Helt otroligt! Kommer hela vägen till de stället där vägen blir tvåfilig, då jag inser att jag glömt mitt lexikon hemma. Det lexikon som innehåller kartor och förkortningar och ja... typ allt jag behöver för att vara 100% på att klara en av tentorna. "ihopbrytnr3" Jag grinade hela vägen till västerås. (förstår ni vad det gjorde för mitt redan igentäppta huvud?) Jag gjorde tentan iaf och sen åkte jag raka vägen hem till Anna-Karin och dog på hennes soffa. Sov ca 20 minuter och sen var det dags för lunch med Hanna som jag pluggar med. Vi lunchade på Lilla Gränden och pluggade grammatik samtidigt. Sen åkte vi till kopparlunden och gjorde tenta nr 2... hon hade också underkänt på båda när vi gjorde de första gången i december. Det gick som det gick, får väl svar om ca 2-3 veckor. Jag antar att ja kommer få underkänt igen dock med tanke på hur jag mådde. Väl hemma så bytte jag bara om och åkte sen ut till Hede och la mig. Kände mig konstigt nog piggare redan då... så typiskt... men hela den här "omtagningen" av förkylningen berodde nog på stress mest! På lördagen löste vi melodikrysset i vanlig ordning, dvs lekte med Elias :) Sen tittade vi på skidor och spelade tv-spel hela dagen. På kvällen tog jag Linnea med mig in til stan, hon skulle på fest och jag skulle upp till frukt-detox:arna Elin och Gurra och lördagsmysa litegranna :) Hade sååå himla kul med de och Puma som också dök upp :) Tredje nyktra helgen på raken btw :) Kom hem runt 1 på natten och dog i sängen av ren utmattning... Söndagen blev en städ-dag och en skid-dag. (skidor på tv igen alltså) Var även upp till Emma en sväng som flyttar in i mitt hus :) kul kul :) Ut till Hede och käka lite och sen hem och sova i mitt nystädade vardagsrum/sovrum :P Igår så bestod dagen av mail, telefonsamtal och oroliga tankar ang mitt framtida pluggande... fikade med Linnea, Anneli och Anna på stan en låååååång stund, handlade thaimat och fick sen besök av familjen Åberg en sväng på eftermiddan. Tog en långpromenad med Erik som resulterade i skavsår både här och där... bådar gott, ska ut och gå alldeles strax me Peter får se hur det går då... :S Den här dagen kommer också mest gå åt till att oroa mig över skolan känner jag men det är väl bara att acceptera...

Nu kommer Martina upp på lunch :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0