19/2

Man är sin egen lyckas smed... sanning med viss modifikation tycker jag.  Det är inte alltid man kan fixa sin lycka på egen hand... man kan inte kontrollera hur andra personer ska tycka och känna tex. En sak som gör mig lycklig är alltså oftast inte alls det som gör någon annan lycklig.

Mitt nyårslöfte gick käpprätt å helvete. Men ja lovar, ja ska inte ringa upp någon å gnälla (förutom mamma då kanske, hon slipper mig aldrig) och vill ni sluta läsa så gör det nu.

Noll pengar, ett obefintligt kärleksliv och ingen vettig sysselsättning... lägg då till fredagens nya roliga problem. Bilen vägrar starta. Jag får pulsa fram i snö till mitt möte och nu vill inte msn kogga in mig heller... (ok den sista delen var löjlig men ni förstår hur det spär på eländet?) Jag kastade med flit sönder en tallrik igår... har aldrig hänt förut... men jag blev så ledsen och frustrerad och känner mig alldeles missförstådd. Det va rätt åt den jävla tallriken! Något positivt med de hela är kanske att jag tappat matlusten. helt. Åt frukost igår. Ett par spaghetti strån till lunch, innan ja kastade sönder tallriken då, å sen en vaniljbulle som marie hade bakat till kvällsmat... åt en liten tallrik yoghurt imorse... Kanske kan gå ner ngt kilo på kuppen då... förhoppningsvis.

Jag är OLYCKLIG.

Kommentarer
Postat av: Petra

Om du nån gång vill ses på en fika så säg till vettja :)

2010-02-19 @ 20:46:09
URL: http://peetrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0