7/4

Den som trodde att livet var lätt den trodde fel! Jag känner mig skapligt manodepressiv eller nåt. Jag pendlar megasnabbt mellan att vara helt förstörd och inte kunna sluta gråta till att helt plötsligt le stort och ha en suverän känsla av att allt ska ordna sig snart. Weirdo!

Gud, min påskhelg var rätt jäkla intensiv vill jag lova. Har märkt att ordet intensiv beskriver den allra bäst! Svårt att sätta någon annan känsla på den! Kan tyvärr inte dra detaljer för er om den för det är en ganska krånglig situation det här. Mestadels log jag och mådde alldeles förträffligt! Mer förträffligt än på länge faktiskt. (förträffligt är ett roligt ord) men jag hade också mina stunder då ja trodde jag var 16 igen och kände av min panikångest! Det ni, de bevisar att hela min vinter/vår nu faktiskt tagit rätt så bra på krafterna, för det måste vara all oro som försöker få utlopp på något vis. Skitdrygt men det gick över. Jag har dessutom märkt att jag är mer van/bekväm i det liv jag lever även om jag nu inte lever mitt liv som jag vill göra just nu. Låter skitkrångligt men det här skriver jag ner mer för min egen del. Jag vill ändra på mig! Mina tankar just nu har bara två grenar. Så om ni uppfattar mig som glömsk, tankspridd eller tjatig så är det därför, tror inte jag orkar fokusera på mer än just två saker just så. Jag lovar det ska bli bättring på den fronten också!

Ja nej nu är påsken över iaf, tråkigt nog och vi får se hur allt kommer att utveckla sig.

Igår var jag först med Linnea och besiktade hennes bil för 3:e eller 4:e gången! Men äntligen så funkade det! :) Sen köpte jag med mig thaimat ut till mamsing och la mig på kökssoffan och vilade middag som en annan gubbe. Har himla svårt att sova på nätterna nu, somnar kanske runt 2, vaknar 6, somnar igen kl 8 å sover till strax efter 10. Sen lär jag sova middag å. Min hals har ju strulat med mig sen ca 3 veckr tillbaka nu och jag är inte alls pigg å fräsch. Oro vs. virus? Men jag tog iaf en långpromenad igår kväll med Linnea å vovven, så himla skönt med torr asfalt och ca 6 grader varmt i luften, och ljust var det fastän kl va ca 19... skönt! Sen kika vi på dating in the dark och desperate och sen traska jag hemåt, inte alls lika skönt, kallt som fan! Men haha de kändes som när jag va liten å knallade hem från Terese eller Hanna :) Sov i Hede och jag är fortfarande kvar där. Har inget att åka hem och göra. Glömde av att det var idag Sara skulle åka till Västerås men jag vet iaf inte om jag hade orkat följa me då jag känner mig tröttare än vanligt och har lite huvudvärk.

Nyss fick jag tag i a-kassans växel förresten, har ju försökt fått tag i "handledaren" där i två veckors tid och de lovar att hon ska ringa men det gör hon inte, nu dock så fick jag höra att det va en helt annan person jag skulle prata med, hon som hade omprövat mitt första beslut. Och hör och häpna! Hon verkade förstå vad jag sa! Hon skulle maila min "handledare" och berätta vad vi pratat om och hur det låg till! Tänk om det skulle gå vägen nu! Jag törs inte hoppas men ändå gör jag det! :S Det handlar ju om en heeeeel del pengar om jag nu mot all förmodan skulle få mina pengar retroaktivt! Har ju strulat med de sen januari! Tänk att ja inte fått pengar sen dec... och då fick jag studiebidraget på 7800:-... helt galet att jag lever... men jag ska inte tacka alla igen, de gör jag ju hela tiden :P Ja håll tummarna iaf. Såååå jäääääkla trött på att behöva leva på andra! Inte får jag nåra positiva jobbsvar heller... men just nu är jag nere i en sån svacka så jag ser inget roligt med nåt jobb heller :( Men de ger sig nog så fort jag hittar något!

Ja nej nu ska ja kolla på ett vänner avsnitt tror jag. Finns det någor jobb som vänner expert? :)

Sen längtar jag till rock festen på lördag! Ska bli hiiiimla skoj!! :D Har börjat fundera på en outfit! Får sy å fixa lite tror ja... men de blir nog bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0