7/9

Ny dag idag då.
Just nu är kl 14.34 å ja sitter utanför västerås praktiska å väntar på att lillasyster ska sluta skolan. Själv hade jag en föreläsning mellan 9.15-10.45 sen va ja klar. Idag hade vi Language in context och vi fick öva oss på att skriva. Rätt intressant och vi skulle dessutom läsa upp våra "texter" för ca 4 andra kurskamrater... de e sånt jag brukar tycka är jobbigt, men de gick jättebra... för de första så var de ju bara att läsa rakt av från pappret och sen fick vi dessutom sitta ner å göra de... de är nog mer den här grejen att ställa mej lägst fram i klassrummet och prata obehindrat om ngt som ja bara har nyckelorden till som skrämmer mej... precis de ja måste göra den 4 oktober. Kul. 3 min ska vi argumentera för något. tex varför man gillar USA bättre än Storbrittannien etc. Men men, ingen idé att stressa upp sig över de än!! Guuuuuud så kissnödig ja är förresten! måste försöka få låna en toalett här innan vi åker hemåt igen... :S
Efter föreläsningen så fixade jag mitt mdh-kort. Haha ja ser ju ut som en jävla flodhäst för tillfället, vill någon vara snäll å låsa in mej på zoo? huvva... :P Sen fixade jag även mina inlogg för vår "intranät" sida... kände mej hyfsat företagsam iaf. Tog bilen ner på stan för att försöka lokalisera mej lite... åkte in i första bästa parkeringshus för jag ville inte utmana ödet allt för mkt =P Råkade hitta ett Gina tricot å en grå kjol som bara mååååste me hem till mej =P Hittade även en av böckerna som va me på kurslitteratur listan som jag köpte... såg häromdan att man ev kan få hjälp av facket med pengar till kurslitteratur. de ska ja undersöka närmare för fasen va dyrt de blir!! Å så mkt man har betalt in till facket genom åren så är de nästan skyldiga att hjälpa mej lite tillbaka nu tkr jag ;)
Klockan hann bli 13.20 då min parkeringsbiljett (expired?) haha lättare att uttrycka sig på engelska redan, de måste väl vara ett gott tecken?? Ja då åkte jag ut till erikslund iaf, skulle till martinas skola men råkade köra fel. tog första infarten ist för andra men de gjorde inte så mkt för där hittade jag en thairestaurang som erbjöd så mkt mat å dryck man kunde äta/dricka för 75:-. överkomligt tänkte jag å åt min första lunch pårestaurang helt ensam! Fikat har jag nog gjort själv förut men aldrig suttit ner å ätit ordentligt helt solo... =) men de gick bra... började läsa andra boken i twilight serien! Superbra!! å nu som sagt väntar ja bara på att martina ska komma ut =) Ikväll ska ja beställa böcker på nätet och maila lite frågor jag har till våra kursledare... de dyker ju upp supermkt frågor ju längre tiden går!! Man är ju jätterädd att missa något!! =S
Åh ja sov inge vidare inatt förresten heller... när jag väl somnade, runt 1.30-2.00 så drömde jag mardrömmar. Drömde att jag skulle sova i min brors gamla rum ute i hede men vaknade där av att det stod en kille utanför i skogen å tryckte ansiktet mot fönstret... iih. jag sprang in till mamma å pappas rum å kastade mej i deras säng å blåhöll mamma. Jag försökte förklara för henne att det va "sökarna" som jagade mej... ingen aning vilka sökarna är men de skulle iaf ha tag i mej å döda mej bara för att jag var den äldsta sysslingen på pappas sida!? jaja, ja säger ju att ja har livlig fantasi! Vänta bara till den dagen jag skriver en bok! Den kommer bli bra! =D
Jaja hej för idaaaaaaaag =P

Kommentarer
Postat av: Sandra

3 minuter?! Jag ska stå framför hela gruppen i 8-9 minuter och prata om ett ämne... Börjar redan på fredag då man ska förklara en sak i 2 minuter!... Jag har redan sömnproblem över detta!

2009-09-07 @ 16:48:23
URL: http://surrovichblogg.se
Postat av: Maria L

Ett tips är att du kollar biblioteket här i Avesta, de har väldigt mycket samt de brukar inte vara så kinkiga på att köpa in om de inte har just den boken.



Kram Maria

2009-09-07 @ 18:06:59
URL: http://sleepboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0