2/9

Tredje dagen i skolan är gjord!
Vi tar det från början som vi brukar!
Klockan ställd på 7.00, går upp ca 07.15. Bla bla bla, klär på mej, sminkar mej, bla bla bla...
Tar med mej två mackor ut till bile då jag ville komma lite tidigare till skolan för att få mina inloggningsuppgifter till blackboard, vilket är mdh´s intranät... typ.
Innan jag nådde högskolan så inträffade dock dagens-mikaela. eller vad har ja kallat de? Mikaelas-misstag-för-dagen? Jag är lite dålig på att hålla avstånd till bilarna framför mej i trafiken. Inte på raka långa sträckor, där är jag duktig men när det börjar handla om stadstrafik å jag kör fortare än vanligt. särskilt nu när jag lärt mej hitta till mdh iaf. Jaja, imorse hade de regnat å mina sommardäck ser ut ungefär som de gör på såna där formel 1 bilar... slicks har ja för mej hebba kallade de... de är alltså inte mkt antydan till mönster kvar på de... snälla tipsa inte era polis-släktningar om detta! ;) Yeah well, i en av korsningarna, så sitter jag å filosoferar å märker inte att bilen framför bromsar in ganska häftigt... å ja vet att man inte ska nita när de e halt utan mer pump-bromsa... men de fanns ingen tid till det. Ja nitade å sliiiirade fram till bilen framför... de va, å ja överdriver faktiskt inte, bara ca 2 cm mellan deras och min bil... =( Det högg till i magen som fan å hela förmiddagen sen var mina ben som gelé. =( tok läskigt... men haha, de första ja tänkte på va inte att ja skulle göra mej illa utan hur mkt pengar som skulle gå åt till att laga deras bil. Men de va ju för att de inte gick jättefort, varken ja eller de hade gjort sej illa i den farten men bilarna hade nog inte klarat sej utan skråmor... usch, ja bara väntade på att de skulle dunka till men tack gooooode gud så klarade ja mej!! Sen kom ja till skolan och hann fixa inloggningsuppgifterna som tydligen inte kommer börja fungera förrän om typ 2-3 dagar... men men, sen hittade jag terigen till rätt lärosal.. eh.. iaf en felsväng =P Literature 1 stod på schemat och vi skulle egentligen ha läst två noveller innan men jag, å nästan alla andra också hade inte hunnit få tag i rätt bok... ena novellen hittade jag på internet och var ändå hyfsat förberedd men då struntade hon i att gå igenom de... ska svara på frågor på intranätet senare så ja lär väl leta på den boken iaf sen... lektionen var ganska tråkig lär jag erkänna, hoppas de blir bättre när man kommer in i det... vi ska få läsa poesi dessutom och det är inte alls min grej... men man ska väl kunna det å... ja, mer då... ja slutade runt 11.30, åkte ut till hede å här har jag fått både lunch å middag, ska stanna här å kolla på bachelorette med syster... (å äta bananasplit) Stackarn är ju så sjuk... hon har varit sjuk en vecka nu... vi kikade på ett par oth avsnitt å då somnade hon emot mej å när hon sov lät hon som ett litet monster... =S rasslade å snarkade... å hennes bananasplit ska ja äta frivilligt? snacka om bakteriehärd =P
Inga speciella uppg. tors-fredag nu, så ja behöver inte åka till v-ås men ja lär väl leta kurslitteratur å greja... =)

De va min dag det!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

hahaha du behöver inte äta bananasplit, det fixar vi så bra ändå vi som är tvättäkta hmmm du vet vad

2009-09-02 @ 19:59:18
Postat av: MartiinaÅberg

HAHA, litet monster.. tackar för den!

Och Bananaspliten blev super och helt bakteriefri.. tror jag.. (A) ;)

2009-09-02 @ 21:29:23
URL: http://martinaaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0