Small break down.

Japp. Idag bryter jag ihop litegrann. Jag som va så säker på höstens planer ett tag har nu drabbats av alla möjliga jävla tvivel. Va fan vill ja göra egentligen? Gah. Tänker för 44:e miljonte gången va skönt de måste ha varit att vara den där ungen som på lekis säger: -Mamma, Pappa, när ja blir stor ska jag bli brandman. Åren går å fokuseringen viker inte en tum. Man pluggar å pluggar å ett par år efter student å högskola så vips är man en brandman. Å trivs som fisken i vattnet. suck.
Jag sitter och tror att jag vill en grej men kollar man på mina arbetslivserfarenheter så är att tro att man vill göra ngt för att sedan i verkligheten göra de inte alls samma sak. Jag tror jag skulle behöva praktisera lite på 75 olika ställen först. För som det är nu så byter jag yrke, hamnar på lägsta lönenivån för att jag aldrig har arbetat med de förut. Hinner inte arbeta så pass mkt att ja någonsin kommer ifrån den lägsta nivån, börjar på något nytt å samma visa börjar om. Ond cirkel skulle ja kalla det. Jag vill tjäna pengar nu men samtidigt ha så mkt roligt att man känner att livet är värt någonting. Kan man kombinera dessa två? Å hur gör jag för att hitta "min grej"?? Åh ja hatar såna här tänkardagar...

Förkylningen känns nu lite bättre faktiskt. Efter att ha spenderat halva min lediga vecka i sängen. kul. Ska nog ta det hyfsat lugnt idag me för huvudet är tungt å näsan e täppt men halsen känns hyfsat ok nu iaf.

Skulle behöva klippa mej... ska ja slösa min sista slantar på det tro? Lääängtar till april lönen kommer... me mina röda dagar...

Skulle ju behöva investera i en ny trasa till på lördag å klassfesten (som för övrigt verkar bli vääärsta fiaskot) tur att det är tattoo mässa samtidigt vilket jag VET kommer dra mkt folk. Tur de för annars skulle de nog rulla ökenbollar kring mej å mina typ 5 jämngamla gamla kamrater... man skulle höra temat till den onde, den gode å den fule bara man gick förbi älvan.

Mamma sa återigen till mej häromdan att ja skulle börja skriva en bok. Å ja ääääär så himla sugen på det precis som jag varit de senaste 10 åren typ. Men kom på en historia då? Jag är bra på tjafset runt i kring skulle jag tro men den riktiga handlingen? NOLL inspiration. Har dock en idé men ja vet inte om de räcker till en hel bok. Å de kommer ta sån tid... ja vill ju att allt ja kommer på ska bli klar direkt. Inget tålamod direkt....

Nä nu vill ja sola... har hört att de e farligt att sola solarium när man har ont i halsen. men värken e ju borta, de e ju bara förkylningen som e kvar.... törs jag sola då??

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0