Personkemi...

är en skum grej.
Jag tycker själv att jag är en sån där människa som kommer bra överrens med de flesta typer av folk. Men visst är det fascinerade att man inte kan nå fram till alla? En del människor är verkligen helt oresonliga och jag har ingen aning om vad som försigår (stavning?) i huvudet på de. Inte nödvändigtvis att man blir osams med dessa typer av människor men man måste ju få ha svårare för en del än för andra! Det spelar liksom ingen roll vad jag säger så säger den här människan en annan sak. Jag har insett att jag är en jag-har-alltid-rätt-tjej... men det betyder inte att jag inte böjer mej för ett riktigt bra argument. Ämnen är till för att diskuteras, den saken är klar. Men om man då pratar med någon som är en ännu värre jag-har-alltid-rätt-människa då funkar det bara inte. Gud så drygt. Det är inte ofta man träffar på någon sådan. Sen är det så härligt när man istället träffar på någon som man klickar med direkt och som man alltid vet vad den menar och vet att den menar vad den säger. Som är öppen och glad och man kan tro att man har känt personen i fråga i flera år även om det bara gått några minuter. Sånt är underbart tycker jag! Jag ville bara ventilera detta... håller ni med mej om att det är så?

Imorse fick jag rysningar över hela kroppen... de kommer in en kund och frågar mej vad som hänt? - Vaddå hänt?, säger jag. Det visar sig att han mellan borlänge och Hedemora blev omkörd av 4 polisbilar och mellan Hedemora och Avesta, 2 st. Jag ber Alexandra kolla upp Wighsnews om det står något, och får reda på att det är en butik i Avesta som blivit rånad!! =S Det visade sig vara Tempo i Skogsbo. Om ryktena stämmer så blev det rånade av tre beväpnade män, personalen bakbands!! Innan jag gick hem för dagen idag så fick jag iaf höra att de hittade på de i Hedemora. Min första tanke var ju såklart: -shiiiiiit! Det hade lika gärna kunnat varit mej de valt att råna... Hur skulle man fungera i en sån situation? De har man ju ingen aning om innan det händer... Läskigt iaf. Polisen kom in på förmiddagen och visade fram legget för mej och frågade om vi kunde prata ostört ett par minuter. Han frågade om det hade varit in några skumma typer på morgonen men jag hade (tack o lov) inte sett något ovanligt... usch, tänk om de stått å väntat när man skulle öppna eller nå... jag tittar mej alltid över axeln hela tiden när jag öppnar... =S Men men, man kan inte gå å vara rädd i onödan... händer det så händer det.

Nä nu ska jag vila lite sen lär jag städa... ska ha lite tjejfika här imorrn så det är väl bäst jag piffar upp stället lite =P

McFlurry ikväll någon?? =)

Kommentarer
Postat av: MartiinaÅberg

Ojoj, någon som har haft en funderar-stund här eller? ;)Och förresten på tal om rånet så kan jag ju tala om att om någon rånar dig så ska jag själv med mina bara händer (eller kankse med handskar.. ifall dom skulle vara äckliga lixom) spöa skiten ur dom! :)

2009-06-02 @ 19:30:22
URL: http://martinaaberg.blogg.se/
Postat av: MartiinaÅberg

Och hehe (A) jag kom på en grej till.. Ifall jag skulle typ ringa dig när du blev rånad eller nått så säg nått om "Sven".. Det kan bli vårt kod-ord om nått skulle vara fel.. Oh som tillexempel, jag kommer in på Shell och ser inte rånarna som ligger gömda bakom disken.. Så frågar jag typ "hur länge jobbar du idag då?" som jag brukar säga, då kan du svara.. "Till **** sen kommer "SVEN" och hämtar mig! "

2009-06-02 @ 19:33:06
URL: http://martinaaberg.blogg.se/
Postat av: MartiinaÅberg

HAHA förlåt, jag kommer skriva en roman här men en sista grej.. När du har sagt "SVEN" så kommer jag ju fatta att det är nått fel och då vill jag ju såklart veta att du mår bra så då säger jag nått i stil med.. "Jaha så sven kommer.. Hur är de med han då, gick förskylningen över?" Då kan du ju lixom bara svara så jag vet.. typ " Ahdå, han är bättre" eller "nej fortfarande sjuk" ELLER " bättre men snuvig" Det sista betyder att du mår bra men kankse inte länge till :) Sådärja! Over and Out!

2009-06-02 @ 19:36:15
URL: http://martinaaberg.blogg.se/
Postat av: MellanBror

Våran lillasyster har för lite att göra om dagarna!

2009-06-03 @ 11:57:08
Postat av: Super Syster

Meh, ursäkta mig om jag är rädd om våran syster!

2009-06-03 @ 12:51:56
URL: http://martinaaberg.blogg.se/
Postat av: elin

miccciiis jobbar du hela helgen eller? tänkte om du skulle emd ut på nå bus!:)

2009-06-05 @ 17:19:24
URL: http://e
Postat av: Petra

Kommer någon in och rånar dig så hoppar superPetra fram och räddar dig :D

2009-06-05 @ 19:06:48
URL: http://peetrah.blogg.se/
Postat av: flimmy

Måste kännas tryggt att ha en syster som bryr sig om dig så himla mycket, att hon till och med utvecklar ett kodspråk för din skull :). Förstår inte riktigt varför just Sven var aktuellt, är det något fel på det namnet eller ;).

2009-06-08 @ 19:20:16
URL: http://jimmystenberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0